Facebook odnotował spadek dochodów
30 kwietnia, 2020Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na wstępie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 mieszają się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w wczesnym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wielcy wzrost rok do roku (w wczesnym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w minionych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do wymiany informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo robionych z zastosowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu wypadkach nie monetyzuje. Jednocześnie w rejonach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w przeciągu miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią konieczność goszczenia w bloku przez wiele kobiet zabiera się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były użytkowane do transmisji wydarzeń wykonywających się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie wykorzystywane są przez nauczycieli, sektor radości i organizacje religijne. Obecnie z pomocy tego typie korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera sporzy nacisk na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka prowadzi nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również