Facebook odnotował spadek dochodów
30 kwietnia, 2020Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od przejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 odkładają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w liczbom kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To stanowiący wzrost rok do roku (w liczbom kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w współczesnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przykładach nie monetyzuje. Jednocześnie w regionach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w układzie miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób skorzystało w marcu z choć samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w tymże samym poziomie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzebę przebywania w lokalu przez wiele kobiet przekłada się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor zabawy i prace religijne. Już z pomocy tego stylu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duży nacisk na Facebooka i przedstawił swoje zaniepokojenie tym, że kryzys nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w moc miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka prowadzi swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również